-

"Mening med livet är inte att vara lycklig. Lycka är ett ord som är missbrukat i oändligheten. Lycka har aldrig någonsin varit viktigt för mig. Jag eftersträvar att bli frisk, att klara av att hantera min vardag i  alla möjliga psykiska stunder , men inte att bli lycklig. Att sträva efter lyckans fullständighet för att tillfredställa sig själv i livet är bara girigt. Ett tecken på att man har alltför maximerande tendenser här i livet.

Meningen med livet är inte att vara lycklig, meningen med livet är att lära sig att leva med den där outgrundliga smärtan. Att vakna upp och inse att det visst fanns en morgon bortom den där hjärtlösa natten. Trots allt."

Kommentarer
Postat av: Evelina

Gud vad dumt citat! Varför ska man leva om man inte ska eftersträva lycka i bästa möjliga mån? Att skämmas för att man är lycklig är ju det mest patetiska jag kan tänka mig :/

2012-05-30 @ 13:59:59
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0